Odkrývanie histórie Creighton Island: Doktorandská asistencia na archeologickom výskume v Georgii

V októbri náš doktorand Caleb Ranum asistoval na archeologickom výskume Alabamskej univerzity na Creighton Island – jednom z bariérových ostrovov pri pobreží Georgie v USA.

Najstaršie osídlenie ostrova, datované do neskorej archaickej doby (3000 – 1000 BCE), predstavujú „shell rings” – kruhy mušlí. O ďalšom osídlení svedčia mohylové komplexy a keramika z obdobia kultúry Mississippi (1000 – 1450 AD). Španielski objavitelia prišli do oblasti okolo roku 1580 AD a založili tu misiu. Historické osídlenie ostrova zahŕňalo plantáž cukrovej trstiny a osadu oslobodených otrokov.

Na jeseň tohto roku sa práca na ostrove pod vedením Dr. Elliota Blaira a Dr. Rachel Cajigasovej zamerala na rozsiahly geofyzikálny prieskum miesta potenciálnej španielskej misie. Okrem toho vykopávky dvoch malých sond 1×1 m odkryli keramiku a potenciálne stĺpové jamy. Lokalita misie predstavuje jedinečnú príležitosť pre štúdium vzájomného pôsobenia európskej kolonizácie a miestnych kultúrnych tradící.

 

In October PhD Student Caleb Ranum assisted with University of Alabama sponsored archaeological research on Creighton Island, a barrier island off the coast of Georgia, USA. Shell rings represent the earliest settlement of the island dating to the Late Archaic period (3000 – 1000  B.C.E.). Further occupation is evidenced by mound complexes and pottery dating to the Mississippian (1000 – 1450  C.E.) period. Spanish explorers arrived in the region around 1580 C.E. and subsequently established a mission.  Historic occupation of the island included a sugar plantation and freed slave settlement.

This fall, led by Dr. Elliot Blair and Dr. Rachel Cajigas, work on the Island focused on extensive geophysical survey of the site of the potential Spanish Mission. In addition, excavation of two 1×1 m units uncovered pottery and evidence of potential post holes. The mission site represents a unique opportunity to study the interplay of European colonization and local cultural practices.